Media
Kind lacht met skatebord op zijn schouders
Tekst

Bosman

Kennisplatform van zorgexpert Bosman sluit aan op nieuwe merkstrategie

  • Online merkpositionering
  • Doelgroepen onderzoek
  • Drupal Content Management Systeem
  • OWASP Security en Privacy by Design
  • Te zien op EmerceTV
Tekst

Bosman is zorgexpert op het gebied van diabetes, wond en continentie. Zorgprofessionals en cliënten kunnen bij Bosman terecht voor kennis, expertise en medische hulpmiddelen en vinden, ook online, snel antwoorden op allerlei vragen. Aanleiding voor de nieuwe website die React Online voor Bosman realiseerde was de herpositionering van het merk, nadat het merk Onemed werd uitgefaseerd in Nederland. De nieuwe website werd gerealiseerd in samenwerking met Sterk Merkregisseurs.

Tekst

Online merkpositionering

In december 2022 werd het merk OneMed van de markt gehaald en ging de organisatie verder onder de naam Bosman. Een vertrouwd merk dat al ruim 85 jaar in de hulpmiddelenmarkt aanwezig is. Onderdeel van deze merktransitie was de herpositionering van Bosman. De oude website sloot technisch en functioneel niet meer aan bij de behoeften van Bosman. Daardoor was het niet alleen een metamorfose, maar werd de nieuwe website grotendeels opnieuw uitgedacht. De nieuwe Drupal website is gemaakt in lijn met de nieuwe positionering en voldoet aan hogere eisen om nieuwe doelen te kunnen realiseren.

Media
Bosman landingspagina voor zorgprofessionals
Tekst

Delen van kennis en expertise 

Met ruim 85 jaar ervaring biedt Bosman veel kennis aan. Dit is met de nieuwe website nog beter geworden. Het delen van de kennis en expertise van Bosman is één van de belangrijkste uitgangspunten van de nieuwe website. Zo helpt Bosman zorgprofessionals om de beste zorg te leveren. En cliënten om goed voor zichzelf te zorgen. De website ondersteunt bij de profilering als markleider met expertise en steekt ook in op leadgeneratie: het werven van nieuwe klanten (gebruikers en zorgprofessionals). 

Media
Bosman - landingspagina cliënten
Tekst

Content voor de juiste doelgroep

Alle content (tekst/beeld) van Bosman.com werd vervangen of herschreven. Het nieuwe ontwerp is mobile first uitgedacht en ook het CMS werd geupgrade naar de nieuwe versie van Drupal. Het merk is zorgvuldig doorvertaald naar online thema’s waarbij kleuren en vormen zijn afgestemd op doel en doelgroep. Er is een reeks aan blokken en opmaakmogelijkheden ontwikkeld waarmee contentbeheerders in staat zijn (landings)pagina’s op te bouwen en op elk deel van de website content aan te passen en toe te voegen. De rijke hoeveelheid aan content van de oude website werd voorbereid op de nieuwe URL-structuur, ten behoeve van zoekmachineoptimalisatie. 

Tekst

Security en Privacy by Design 

Ook in de zorg is de aandacht voor informatiebeveiliging hoog. Er is vanaf het begin rekening gehouden met de principes van Security en Privacy by Design. De principes van OWASP werden gebruikt en het online platform is getoetst op de OWASP top 10

Tekst

Continuous integration

De nieuwe websitestructuur is gebaseerd op een uitgebreide data-analyse en doelgroepen onderzoek. Het design en de implementatie werden iteratief uitgewerkt. Begin 2024 werd het kennisplatform diabetesexperts.nl in de website geïntegreerd. Nieuwe online ambities liggen alweer klaar.

Linker kolom
EmerceTV

EmerceTV

Femke Schoormans van Bosman en Imre Gmelig Meijling van React Online werden geïnterviewed door EmerceTV over de strategische samenwerking en het verleggen van grenzen in de zorg.

Bekijk de uitzending

Rechter kolom
Twee tablets met de Bosman.com website

Bosman.com

Het kennisplatform van zorgexpert Bosman sluit naadloos aan op de merkstrategie en online ambities. Bekijk hier het online platform. 

bosman.com

Hulp nodig bij het realiseren van een kennisplatform?

Wij zijn experts in digitale toepassingen en online platformen voor de zorg. Maak vrijblijvend een afspraak en we vertellen je graag meer.

Maak een afspraak bij React Online